Time-to-market ==> Konvertering ==> Försäljning
Allt som rör webbsidor oavsett om man pratar försäljning av produkter eller tjänster har ett mål: nämligen att konvertera besökare till kunder.
För ett tjänsteföretag kan det handla om att man vill att en besökare skall börja prenumerera på ett nyhetsbrev. Det är en typ av konvertering. För ett produktföretag kan det handla om att man vill sälja en eller fler produkter.
Oavsett vilken handlar det om att man vill att besökaren förstå och agera på ett någorlunda förutbestämt sätt. Är målet att få någon att anmäla sig till ett nyhetsbrev bör detta vara dels enkelt att göra och något som användaren instinktivt skall vilja göra på grund av det som brukar kallas call-to-action. För att beskriva detta enkelt exempelvis, en knapp för att anmäla sig till ett nyhetsbrev bör vara i en annan färg än övriga länkar och knappar på sidan för att uppmärksamma besökaren på att det är detta man vill. Det är samma sak som att en köpknapp också bör vara i en färg som drar till sig uppmärksamhet. Det finns massa mer parametrar såsom kulturella, konkurrenter. Det handlar om att sticka ut och anpassa sig till målgruppen och produktprofilen. Det är alltid en avvägning men något som man vill är att ge kunden/besökaren trygghet i hela upplevelsen av företaget och tjänster/produkter. Lita på oss vi levererar!
Dessa frågor har jag ägnat mycket tid åt under min yrkesverksamma karriär och samlat på mig en stor erfarenhetsbank som gör att jag nästan kan garantera att jag kommer att höja din konverteringsgrad. Så kontakta mig så lägger vi upp ramar för just ditt företags behov. Sen är det bara att köra!