Tryck – Tänk med hjärtat
Medvetna val
Nu för tiden är det medvetna val när det gäller tryck. Man funderar ett extra varv trycker.
För mig är det extra roligt att få ett alster att hålla i handen som jag kreerat då det mesta jag gör är digitala konstverk på datorskärmen. Ofta gör man en kombination av digitala medier och kompletterar med en trycksak när behov finns. Jag har gjort tryck för det mesta såsom mässor, kvällstidningar, profilprodukter, kataloger och här nedan för det som kanske är vanligast just nu. Tryck i magasin. Här syns två helsidor jag gjort i Dagens Infrastruktur för avancerat system och teknologi som mäter en täkt från Trimble Stratus till vänster. Till höger en kampanj för vågar från Trimble Loadrite i magasinet Entreprenad.
Give-aways
Idag prioriterar de flesta företag och lägger tid på att välja sina give-aways för att det skall spegla hur företaget skall uppfattas. Den symboliserar företagets värderingar och mjuka värden samtidigt som man vill få chans att visa sitt företagsnamn på ett positivt sätt. Man vill underlätta för alla mottagare att ta in ditt budskap. Jag kan hjälpa dig med allt från ide till färdig tryckt produkt. Med mig blir det här en effektiv och rolig resa då du kan välja att vara delaktig eller lämna över projektet helt till mig så löser jag grafik, text och tryck eller vad det nu kan handla om.
Vad skall man välja?
När jag för ett par år sedan fick i uppdrag att hitta en bra give-away som var användbar att dela ut på mässor fångade reflexer mitt intresse. Man behöver hitta en produkt som gillas av flertalet. Det handlar ju inte bara om att man skall trycka upp en prisvärd produkt.
- Vad är det för produkt jag vill förknippa mitt varumärke med?
- Vad är det för känsla som den stärker?
- Håller den kvalitetsmässigt?
- Miljömedvetenhet är kanske inte en punkt som skulle funnits med för 10 år sedan men den är så viktig att jag tar med den. Hur kan vårt företag vrida och ta ett steg åt rätt håll när det gäller inköp av något så enkelt som profilprodukter. Miljöfrågor är aktuella inom varje del och bör genomsyra ett modernt företag med en långsiktig agenda.
Vad använder ni för profilprodukter och varför. Jag kan hjälpa er ta fram något riktigt bra.